pokercasinosports

Fodbold

En aflyst eller udsat kamp behandles, som om holdene ikke stiller op, når spil på kampen skal afgøres, medmindre vi inden for en rimelig tidsramme med offentlig tilgængelig information fra relevante instanser kan slå fast, at kampen er blevet flyttet til inden for tre dage fra den oprindelige kampstart. I det tilfælde er væddemålet gyldigt.

Alle væddemål på en kamp, der afbrydes inden 90 minutters regulær spilletid, bliver erklæret ugyldige, medmindre udfaldet af væddemålet allerede foreligger. Eksempel: Hvis der står 5-2, og kampen afbrydes med 10 minutter tilbage, vinder man på væddemål på over 6,5 mål, mens man taber på at have spillet på under 7 mål.

Hvis en kamp bliver spillet et andet sted end oprindeligt annonceret, tæller alle væddemål, så længe hjemmeholdet stadig angives som sådan. Hvis hjemme- og udeholdet bliver byttet om, dvs. udeholdet bliver til hjemmehold, bliver alle væddemål på den oprindelige opstilling erklæret ugyldige.

Hvis et hold starter en kamp på 90 minutter (ikke trænings- eller venskabskampe) med mindre end 11 spillere – uanset årsagen – erklæres alle væddemål på kampen ugyldige.

Væddemål på fodbold hos os går ud fra, at kampe afholdes på almindelig vis med 90 minutters spilletid fordelt på to halvlege a 45 minutter. Undtagelsen til denne regel er venskabskampe, hvor alle væddemål på kampen afgøres baseret på kampens resultat, når kampen slutter, uanset om der er spillet 90 minutter eller ej. Vi forbeholder os retten til at annullere væddemål på en begivenhed, hvis vi ikke mener, at den blev afholdt med nævnte "standardformat".

Indfrielse af væddemål bliver baseret på forbundets eller begivenhedens officielle hjemmeside. Hvis bevismateriale fra TV, screenshots eller kampreportager indikerer, at den officielle hjemmeside er fejlagtig, forbeholder vi os retten til at indfri væddemål baseret på en alternativ kilde. Det officielle resultat annonceret ved afslutningen af en begivenhed bliver brugt ved indfrielsen af væddemål.

Beslutninger fra spilmyndighederne efter kampen bliver ikke tilgodeset i forbindelse med indfrielse af væddemål. Resultaterne bliver taget efter fuld tid inklusive dommerens tillægstid. Forlænget spilletid og straffesparkskonkurrence regnes ikke med, medmindre andet er nævnt.

Forlænget spilletid og straffesparkskonkurrence

Alle væddemål baseres kun på den forlængede spilletid og straffesparkskonkurrencen. Resultatet efter regulær spilletid (90 minutter plus tillægstid) tæller ikke.

Vinderspil

Et vinderspil er et væddemål på vinderen af en turnering, liga eller kamp – enten fra starten af eller i løbet af turneringen, ligaen eller kampen – inden afslutningen af begivenheden, og mens udfaldet stadig ikke er kendt.

Der er ingen refundering for ikke-deltagelse, og "dødt løb"-reglen gælder for alle vinderspil (se herunder).

"Dødt løb"-reglen

Hvis mindst to deltagere erklæres for vindere (dødt løb), bliver antallet af betalende placeringer efter vinderne divideret med antallet af vindere. 

Målscorerregler

Væddemål accepteres kun for 90 minutters normal spilletid.

Vi vil bestræbe os på at tilbyde odds på første/sidste målscorer for alle mulige deltagende spillere. Spillere, der ikke oprindeligt er angivet, tæller dog som vindere for første/sidste mål, hvis de scorer det pågældende mål. Væddemål på spillere, der ikke deltager i kampen, bliver erklæret ugyldige. Det samme gælder for første målscorer, hvis valgmuligheden dukker op, efter første mål er scoret. Alle spillere, der deltager i kampen, regnes for at være i spil til væddemål på sidste målscorer.

Bemærk, at selvmål ikke tæller med i indfrielsen af væddemål.

Transfer Special

Den vindende klub i Transfer Special-væddemål er den klub, hvor spilleren er registreret, når det næste transfervindue lukker. Lukketid for det pågældende transfervindue er lukning for den oprindelige/sælgende klub (hvis eksempelvis den sælgende klub er Manchester United, bliver lukning af vinduet altså lukningen af det engelske transfervindue). Vi vælger en liste over potentielle klubber efter vores skøn. Hvis spilleren skifter til en klub, som ikke er på listen, gælder alle væddemål. På kundernes opfordring kan der tilføjes yderligere klubber.

Lejeaftaler tæller ikke med ifm. indfrielse af væddemål. Enhver forhåndskontrakt eller lignende aftaler, som bekræfter, at skiftet går igennem på en dato senere end angivet i det pågældende spil, tæller ikke med ifm. indfrielse af væddemål. Hvis en spiller ikke skifter klub, før det pågældende transfervindue lukker, gælder alle væddemål.

Næste permanente træner/manager

Vi vælger en liste over potentielle nye trænere efter vores skøn. Der kan anmodes om andre valgmuligheder. Hvis en træner, der ikke står på listen, bliver valgt, gælder alle væddemål. Midlertidige trænere tæller ikke med, medmindre de gennemfører mindst fem gældende kampe (tre for landstrænere), hvorefter de regnes for permanente trænere. Hvis en klub udpeger en sportsdirektør, tæller det ikke som ny permanent træner. Hvis en klub ændrer på deres ledelsesstruktur og ikke kalder vedkommende for cheftræner, indfrier vi væddemålet baseret på, hvem der har ansvaret for at vælge førsteholdet.

Head-to-Head og 3-vejs

Et af de mest basale væddemål, hvor du spiller på, hvem der vinder, taber eller spiller uafgjort i fodbold (1-X-2, som man kender det fra tips). Hvis en eller flere af deltagerne ikke kan starte, bliver alle væddemål erklæret ugyldige. Mindst én af deltagerne skal gennemføre eventen, ellers bliver alle væddemål erklæret ugyldige. Hvis alle deltagere bliver diskvalificeret eller på anden måde ekskluderet, bliver alle væddemål erklæret ugyldige. Hvis begge deltagere i en head-to-head opnår samme resultat, og der ikke bliver tilbudt odds på uafgjort, bliver alle væddemål erklæret ugyldige. I tilfælde med tre eller flere deltagere, hvor to eller flere deltagere opnår samme resultat, gælder "dødt løb"-reglen.

Spil på over/under

Hvis det samlede antal mål/point (osv.) er præcis den angivne linje, og der ikke er nogen vinder, bliver alle væddemål erklæret ugyldige.

Handicapvæddemål

Hvis stillingen er lige efter handicap, og der ikke er tilbudt odds på uafgjort med handicap, bliver alle væddemål erklæret ugyldige.

Kort

For alle væddemål på kort gælder følgende regler:

  • Et gult kort tæller som ét kort
  • Et rødt kort tæller som to kort
  • Andet gule kort tæller ikke, og derfor kan der højst gives tre kort pr. spiller

Alle væddemål på kort gælder kun for 90 minutter, og kort givet i tillægstiden tæller ikke med i forbindelse med indfrielse af væddemål. Kort annulleret af dommeren under kampen, kort til andre end spillere eller til ikke-aktive spillere og kort uddelt før kampstart eller efter slutfløjt tæller ikke. Kort uddelt i pausen mellem halvlegene tæller med i spil på anden halvleg og fuld tid.

Hvis de første kort involverer to eller flere spillere fra forskellige hold, der får en advarsel eller bliver udvist i den samme hændelse, bliver væddemål på "Første gule/røde kort" erklæret ugyldige. Væddemål på, at spillere får kort eller bliver udvist, bliver annulleret, hvis spilleren ikke deltager i kampen.

Spil på hjørnespark

Hjørnespark, der er dømt, men ikke taget, tæller ikke med i forbindelse med indfrielse af væddemål. Eksempel: Et hjørnespark, som er dømt, men ikke taget, inden kampen fløjtes af, tæller ikke med. Hvis en dommer beslutter, at et hjørnespark skal tages om, tæller det kun som ét hjørnespark.

Hjørnespark i forlænget spilletid tæller ikke med i forbindelse med indfrielse af væddemål.

Asian Handicap

Der er tre typer Asian Handicap:

Whole Ball (f.eks. hold A -0, hold A -1, hold A -2)

De skrives som hele tal, hvor handicappet anvendes på resultatet ved kampens afslutning. En uafgjort med handicap ville her betyde, at alle indsatser bliver returneret.

Half Ball (f.eks. hold A -0,5, hold A -1,5, hold A -2,5)

I denne type Asian Handicap fjernes muligheden for uafgjort, og de skrives med halve tal. Handicappet anvendes på resultatet, når kampen er slut.

Split Ball (f.eks. hold A -0 og -0,5, hold A -0,5 og -1,0, hold A -1,0 og -1,5)

I denne type Asian Handicap deles din indsats ligeligt mellem Whole Ball og Half Ball. Den ene halvdel af din indsats går til Whole Ball og den anden til Half Ball. En handicapuafgjort på en del af din indsats ville her resultere i, at du får pengene tilbage for den del af indsatsen.

Samlede spil

Samlet ciffertips og Samlet handicap baseres på den kombinerede score af den første og anden kamp af et pokalopgør. Forlænget spilletid og udebanemål har ingen indvirkning på den samlede score ifm. indfrielse af væddemål. Eksempel: Hvis Bayern München mødte Juventus over to kampe, og den første kamp endte 1-0 til Bayern München (og Bayern München spillede hjemme i første kamp), og returopgøret endte 2-1 til Juventus (og Juventus spillede hjemme i returopgøret), ville den samlede score være 2-2. I dette tilfælde ville du vinde et væddemål på Juventus +1 mål, fordi handicappet lægges oven i den samlede score for at give den samlede handicapscore. 2-2 ville være den korrekte samlede score i dette tilfælde.

Spil på målscorer

Begge spillere skal starte inde, for at væddemål tæller. Hvis ingen af spillerne starter inde, erklæres alle væddemål ugyldige. I et 2-vejsmarked erklæres alle væddemål ugyldige, hvis resultatet er uafgjort.

Væddemål på spillere

Den pågældende spiller skal være med i en del af kampen, for at væddemål gælder. Hvis spilleren ikke deltager, bliver alle væddemål erklæret ugyldige. Det gælder for:

  • Spilleren scorer på hovedstød
  • Spilleren scorer på frispark
  • Spilleren rammer træværket
  • Spilleren/-ne får kort
  • Spilleren scorer uden for feltet

Afleveringer i alt af spiller

En aflevering defineres som en bold, der spilles bevidst fra en spiller til en anden. Afleveringer omfatter afleveringer i åbent spil, målspark og hjørnespark samt frispark, der udføres som en aflevering, men indlæg, målmandsudkast og indkast tæller ikke med. Væddemål bliver annulleret, hvis spilleren ikke er i startopstillingen. Alle væddemål afgøres ud fra Optas officielle data.

Tacklinger i alt af spiller

Ved en tackling forstår man, at spilleren får kontakt med bolden i en nærkamp på jorden og formår at tage bolden fra den spiller, som har den. Den tacklede spiller skal tydeligt være i besiddelse af bolden, inden tacklingen finder sted, for at den tæller. Hvis en spiller opfanger bolden efter en aflevering, tæller det ikke som en tackling, men en opsnapning. Væddemål bliver annulleret, hvis spilleren ikke deltager i kampen. Alle væddemål afgøres ud fra Optas officielle data.

Skud i alt af spiller

Et skud defineres som en spillers tydelige forsøg på at score i modstanderes mål, herunder alle forsøg, der betegnes som inden eller uden for målrammen eller blokeret. Væddemål bliver annulleret, hvis spilleren ikke deltager i kampen. Alle væddemål afgøres ud fra Optas officielle data.

Skud på mål af spiller

Et "skud på mål" defineres som ethvert forsøg på mål, som:

  • Går i nettet uanset hensigten.
  • Er et tydeligt forsøg på at score, der ville have gået i mål, medmindre målvogteren havde reddet det, eller som afværges af en spiller, som er bagerste mand, hvor målmanden ikke har nogen chance for at forhindre målet.

Skudforsøg, som rammer træværket direkte, tæller ikke som skud på mål, medmindre bolden efterfølgende går i nettet, og der dermed er mål.

Skudforsøg blokeret af en anden spiller, som ikke er bagerste mand, tæller ikke som skud på mål.

Væddemål bliver annulleret, hvis spilleren ikke deltager i kampen. Alle væddemål afgøres ud fra Optas officielle data.

Afslutninger uden for feltet af spiller

En afslutning uden for feltet defineres som et skud, hvor bolden befinder sig uden for straffesparksfeltet, når der afsluttes. Sker aktionen på stregen, anses det for at være inden for det pågældende område. For eksempel tæller en afslutning på stregen til straffesparksfeltet som et skud inden for feltet. Væddemål bliver annulleret, hvis spilleren ikke deltager i kampen. Alle væddemål afgøres ud fra Optas officielle data.

Indlæg i alt af spiller

Et indlæg defineres som en bevidst aflevering fra en af fløjene, der skal nå en holdkammerat i et bestemt område foran målet. Væddemål bliver annulleret, hvis spilleren ikke deltager i kampen. Alle væddemål afgøres ud fra Optas officielle data.

Offsides dømt mod spiller

Der dømmes offside mod den spiller, der befinder sig i en offsideposition, hvor der gives et frispark. Hvis to eller flere spillere befinder sig i offside, når bolden spilles, er det den spiller, som anses for at være mest aktiv og gå efter bolden, der tildeles en offside. Væddemål bliver annulleret, hvis spilleren ikke deltager i kampen. Alle væddemål afgøres ud fra Optas officielle data.

Mål i feltet af spiller

Et mål i feltet defineres som et mål scoret af en spiller, der afslutter inde i straffesparksfeltet. En afslutning på stregen til straffesparksfeltet tæller som et skud inden for feltet. Væddemål bliver annulleret, hvis spilleren ikke deltager i kampen. Alle væddemål afgøres ud fra Optas officielle data.

Mål uden for feltet af spiller

Et mål uden for feltet defineres som et mål scoret af en spiller, der afslutter uden for straffesparksfeltet. En afslutning fra stregen til straffesparksfeltet betegnes som et skud inden for feltet og tæller derfor ikke. Væddemål bliver annulleret, hvis spilleren ikke deltager i kampen. Alle væddemål afgøres ud fra Optas officielle data.

Skud på træværket af spiller

Alle forsøg på mål, som rammer træværket, tæller med i dette væddemål, undtagen skud, der rammer træværket og efterfølgende går i netmaskerne og derfor tæller som mål. Skud, der rammer træværket flere gange (f.eks. overliggeren og venstre stolpe), anses kun for at have ramt træværket én gang. Det er kun skud på træværket fra det angribende hold, der tæller (spilleren med den sidste aktion), og det gælder også, hvis det er en forsvarsspiller, som rammer træværket. Væddemål bliver annulleret, hvis spilleren ikke deltager i kampen. Alle væddemål afgøres ud fra Optas officielle data.

Scorer når som helst – double

Begge spillere skal starte inde, for at væddemål gælder. Hvis ingen af spillerne starter inde, erklæres alle væddemål ugyldige.

Tidsinterval

I nogle kampe tilbyder vi væddemål på begivenheder, der sker i en særlig periode af kampen, f.eks. Tidspunkt for første mål. Det præciseres, at det første minut af kampen er fra 00:00 til 00:59, det 11. minut er fra 10:00 til 10:59, osv. Hvis et væddemål om, hvorvidt der scores et mål mellem det 21. og 30. minut, skal erklæres som vinder, skal målet falde mellem 20:00 og 29:59 på kampuret.

Holdets topscorer

Mål scoret i regulær og forlænget spilletid tæller. Mål i straffesparkskonkurrencer tæller ikke med. Regler for dødt løb gælder.

I alt i turneringen

Antal kort i turneringen – det maksimale antal kort pr. spiller pr. kamp er ét gult og ét rødt kort. Kort uddelt i forlænget spilletid tæller ikke med. Kun spillere på banen tæller (hvis eksempelvis en træner eller udskifter på bænken får et kort, tæller det ikke med i dette spil).

Antal mål i turneringen, antal mål af holdet og mest scorende hold – i spil på hele turneringen tæller mål scoret i regulær eller forlænget spilletid med. I spil på en specifik række kampe på en eller flere givne datoer tæller kun mål scoret i regulær spilletid med. Mål i straffesparkskonkurrencer tæller ikke med. Hvis en kamp bliver udskudt, annulleres Samlet antal mål (for en gruppe kampe på en eller flere specifikke datoer).

Brændte straffespark i turneringen/Scorede straffespark i turneringen – straffespark efter 90 minutter, forlænget spilletid og straffesparkskonkurrence tæller alle med. Hvis et straffespark skal tages om, tæller det underkendte straffespark ikke med.

Turnering og topscorer – double

Væddemålet på topscoreren afgøres ud fra, hvem der har scoret flest mål, og ikke ud fra den spiller, der vinder den gyldne støvle. Derfor gælder reglerne for dødt løb. Hvad angår turneringens topscorer, medtages mål scoret i forlænget spilletid, mens mål scoret i straffesparkskonkurrencer ikke tæller med.

Turneringens spiller

Spillet indfries baseret på turneringens spiller (turneringens bedste spiller i henhold til den respektive organisations kåring).

Fratrukne point

Hvis der fratrækkes point, eller et hold går konkurs, forbeholder vi os retten til at annullere væddemål på de hold, der er påvirket af nævnte fratrækning af point. I sådanne tilfælde er vores afgørelse endelig.

Europæisk handicap

Hvis stillingen står lige, når der er taget højde for handicappet, regnes Uafgjort med handicap som det vindende valg. Hvis der ikke er givet odds for Uafgjort med handicap, regnes væddemålet for ugyldigt.

Kampens spiller

Væddemål afgøres af det offentliggjorte resultat fra arrangøren (f.eks. FIFA ifm. VM-kampe). Spillere, som er med i en hvilken som helst del af kampen, regnes for deltagere. Væddemål på spillere, der ikke deltager i kampen, annulleres. Hvis prisen går til mere end én spiller, gælder reglerne for dødt løb. Der kan anmodes om odds på ikke angivne spillere. En ikke angiven spiller regnes for vinder, hvis vedkommende kåres som kampens spiller.

Forventede mål

Væddemål afgøres af et holds statistik i stedet for mål. Hjørnespark, skud på mål (som defineret af Opta) og kort tildeles en målværdi, og "vinderen" er det hold, der får den højeste score. Værdierne er som følger:

  • Skud på mål = 0,2 mål
  • Hjørnespark = 0,15 mål
  • Gult kort = -0,1 mål
  • Rødt kort = -0,25 mål

Eksempel: En hypotetisk kamp mellem hold A og hold B med den pågældende kampstatistik afgøres som følger:

  Hold A Hold B
Skud på mål 5 3
Hjørnespark 4 1
Gule kort 3 1
Røde kort 0 0
Forventede mål 1,3 0,65

I dette tilfælde ville hold A udnævnes som vinder uanset kampens egentlige resultat.

Bemærk: Et rødt kort, der gives som resultat af to gule kort, tæller kun som et rødt kort, dvs. -0,25 mål, så der maksimalt kan trækkes -0,35 fra et holds score som følge af en enkelt spiller (svarende til det første gule kort plus et rødt). Kun kort givet under første eller anden halvleg af kampen (inkl. tillægstid) medregnes i væddemål. Kort givet efter slutfløjtet medregnes ikke. Kort givet til andre end spillere, såsom trænere, medregnes ikke. Annullerede kort påvirker ikke afgørelsen af væddemålet.

Kun hjørnespark taget før slutfløjtet medregnes i væddemål. Hjørnespark tildelt før slutfløjt, men som ikke tages, medregnes ikke. 

Alle resultater afgøres ud fra den endelige kampstatistik fra Optas officielle data.

Forventet spillerpræstation

Væddemål på forventet spillerpræstation afgøres ud fra en spillers statistiske præstation i en given kamp.

Assists, skud på mål og kort tildeles en målværdi, og "vinderen" er den spiller, der har den højeste score efter slutfløjtet (ekskl. forlænget spilletid).

Målværdierne er som følger:

  • Assist = 0,4 mål
  • Skud på mål = 0,2 mål
  • Gult kort = -0,1 mål
  • Rødt kort = -0,25 mål

Hvis en spiller ikke starter inde, annulleres alle væddemål på spilleren. Alle resultater afgøres ud fra den endelige kampstatistik fra Optas officielle data.

Spiller scorer flere mål end modstanderen

Dette er et væddemål på, om den valgte spiller scorer flere mål end modstanderholdet. Hvis den valgte spiller ikke deltager i kampen, annulleres væddemål på denne spiller. Hvis spilleren deltager i kampen, gælder væddemålene. I tilfælde af uafgjort, hvor den valgte spiller scorer samme antal mål som modstanderen, er væddemålene tabt.

Jeres væddemål

Alle resultater afgøres ud fra den endelige kampstatistik fra Optas officielle data.

Hvad angår karantænepoint, giver vi point for røde og gule kort, og du kan spille på, hvor mange point der tildeles i en kamp. Et gult kort giver 10 point, og et rødt kort giver 25 point. Hvis en spiller får to gule kort og dermed får et rødt kort, får spilleren i alt 35 karantænepoint. Forlænget spilletid medregnes ikke i totalen, og det gør kort givet efter slutfløjtet heller ikke. Kun kort givet til spillere, som er på banen, tæller med. Kort givet til trænere, spillere, som er blevet skiftet ud, eller udskiftere, som endnu ikke er skiftet ind, medregnes ikke i totalen.

Hvad angår hjørnespark, medregnes kun hjørnespark, der bliver taget. Et hjørnespark, der er dømt, men ikke taget, tæller ikke med i forbindelse med indfrielse af væddemål.

Hvis en spiller ikke deltager i kampen, annulleres væddemålet.

Definitioner

  • Assist

En assist defineres som sidste berøring (en aflevering, en bold, som kunne være både en aflevering og et skudforsøg, eller enhver anden berøring), der fører til, at modtageren af bolden scorer et mål. Hvis den sidste berøring afrettes af en modstander, får den afleverende spiller kun en assist, hvis modtageren sandsynligvis ville have fået bolden, selvom afretningen ikke havde fundet sted.

Selvmål, direkte frispark, mål direkte på hjørnespark og straffespark tæller ikke som assists.

Alle resultater afgøres ud fra den endelige kampstatistik fra Optas officielle data.