Motorsport – inkl. Formel 1, Nascar/Indy/gokart og motorcykelløb

Formel 1

Alle løbsvæddemål bliver indfriet baseret på den officielle klassifikation fra Federation Internationale de l'Automobile (FIA), sportsgrenens officielle myndighed, på det tidspunkt, spillerne står på podiet.

Kørere, der fuldfører 90% af løbets omgange, bliver klassificeret som gennemført i henhold til FIAs officielle klassifikation. Alle kørere får dog en rangering, og i forhold til vinder- og positionsvæddemål er det denne rangering, der tæller.

Alle kørere, der forsøger at kvalificere sig til løbet, men mislykkes, bliver regnet som deltagende og rangeret efter alle kørerne, der har kørt i løbet. Hvis to eller flere kørere ikke kvalificerer sig, bruges deres kvalifikationstid til at bestemme deres endelige rangering.

Starten af løbet regnes som startsignalet til opvarmningsomgangen. Alle kørere er i spil derefter.

For løbsvinder- og gruppevæddemål regnes den spiller, der ender med den bedste placering, som vinder. Efterfølgende diskvalifikationer/straffe efter podiepræsentationen påvirker ikke indfrielsen. Hvis begge/alle kørere udgår i et løb, bliver løbsvinder-/gruppevæddemål afgjort baseret på det officielleFormula 1-resultat ved podiepræsentationen. Når kørere deltager i kvalifikationen, gælder alle væddemål. Fradrag for ikke deltagelse, intet væddemål i henhold til Tattersalls regel 4 (c) kan finde anvendelse.

Væddemål påFormula One Championship og Constructors’ Championship bliver indfriet i henhold til de officielle FIA-resultater umiddelbart efter podiepræsentationen i det sidste løb i sæsonen. Efterfølgende diskvalifikationer/straffe påvirker ikke indfrielsen af væddemål. Kører- og holdmesterskabstitlerne gives til den kører og det hold, der har fået flest point i løbet af sæsonen. Hvis der er dødt løb om en mesterskabsplacering, får køreren eller holdet med et større antal bedre løbsresultater placeringen.

Samlet kvalifikationsvinder

Kvalifikationen består af tre kvalifikationsrunder; i hver af de to første runder sorteres de seks dårligste fra, og de resterende kørere dyster om startplaceringen i den tredje runde. Væddemål på kvalifikation baseres på den hurtigste omgang i den tredje kvalifikationsrunde. De officielle tider offentliggjort af FIA bliver anvendt ved indfrielse af væddemål på kvalifikation, uanset om det er væddemål på vinderen eller specifikke placeringer. Efterfølgende straffe eller degraderinger påvirker ikke indfrielsen af væddemål.

Første kører, der udgår

Dette er et væddemål på, hvilken kører der først udgår af løbet. Væddemålet begynder med startsignalet for opvarmningsomgangen. Hvis en kører ikke når på banen i en del af løbet, bliver dette væddemål erklæret ugyldigt. Indfrielse af væddemål bliver baseret på, i hvilken omgang bilen udgår. Hvis mere end én bil udgår på samme omgang, anvendes reglen for dødt løb.

Første bil, der udgår

Væddemålene tæller, så snart formationsomgangen er startet. Indfrielse af væddemål bliver baseret på, i hvilken omgang bilen udgår. Hvis mere end én bil udgår på samme omgang, anvendes reglen for dødt løb. Alle kørere, der ikke når på banen i en del af løbet, tæller ikke med i forhold til indfrielse af væddemål.

Gennemfører ikke løbet

Væddemålet begynder med startsignalet for opvarmningsomgangen. Kørere, der fuldfører 90% af løbets omgange, bliver klassificeret som at have gennemført løbet i henhold til FIAs officielle klassifikation. Alle kørere, der ikke når på banen i en del af løbet, bliver regnet for ugyldige.

For alle A1 Grand Prix-markeder, både i hovedløbet og sprinten, bliver alle væddemål indfriet baseret på den officielle A1 Grand Prix-klassifikation ved podiepræsentationen for det specifikke løb, og efterfølgende diskvalifikationer tæller ikke med.

Fører efter én omgang

Vinderen er den spiller, der fører an i løbet, når de krydser start/slutlinjen efter én gennemført omgang (ikke inkl. formationsomgangen). Hvis første omgang ikke bliver gennemført, bliver væddemål erklæret ugyldige. Hvis løbet starter under safety car, bliver væddemål erklæret ugyldige.

Vil der være en safety car-periode i løbet?

En safety car-periode defineres som behovet for en safety car foran førerbilen under et specifikt løb. Hvis løbet starter under safety car, bliver alle væddemål omhandlende safety car indfriet som Ja. Hvis løbet slutter under safety car, men safety car ikke har haft tid til at nå foran førerbilen, indfries markedet som Ja. For at undgå tvivl så tæller virtual safety cars ikke med i forbindelse med indfrielse af dette spil.

Hurtigst i testomgang 1/2/3

Officielle omgangstider leveret af FIA anvendes til indfrielse af væddemål. Mindst én kører skal have en omgangstid i den specifikke fase af testkørslen, for at væddemål tæller. Hvis ingen fuldfører en testomgang, erklæres væddemål for ugyldige.

Handicapvæddemål

Hver kørers handicap lægges til deres løbstid. Køreren med den bedste løbstid efter handicap regnes for vinderen. Den, der fører løbet, skal fuldføre mindst 40 omgange, for at væddemål tæller, og væddemål tæller desuagtet individuelle tilbagetrækninger. Alle kørere, der ikke fuldfører løbet, eller hvis officielle klassifikation er én omgang eller mere efter vinderen, bliver regnet for taber. "Dødt løb"-reglen gælder.

Løbets "Bedst af resten"

Væddemål bliver indfriet baseret på det officielle FIA-resultat ved podiepræsentationen. Væddemål gælder uanset individuelle tilbagetrækninger.

Trækker sig på første omgang

Alle kørere, der klassificeres som at have fuldført nul omgange ifølge FIAs klassifikation, bliver regnet som vindere. Hvis en kører ikke har mulighed for at starte formationsomgangen, bliver væddemål på den pågældende kører erklæret ugyldige.

Fører løbet efter specifik omgang

Vinderen er den kører, der fører løbet, når vedkommende krydser start-/målstregen efter den specifikke omgang i henhold til FIAs officielle løbsoversigt. Hvis den specifikke omgang ikke bliver gennemført, bliver væddemål erklæret ugyldige.

Kørers position i slutningen af første omgang

Vælg en kørers position i slutningen af første omgang i et specifikt Grand Prix, og indfrielsen af væddemålet bliver baseret på positionen registreret af FIA. Den pågældende kører skal starte løbet, for at væddemål tæller.

Slutter på en bedre/den samme/en værre placering end startpositionen

Indfrielse bliver baseret på kørerens slutposition ud fra FIAs klassifikation ved podiepræsentationen og kørerens startposition i starten af løbet. For at få en slutposition skal køreren have en klassificeret slutplacering i henhold til FIAs regler. Alle væddemål på en kører, der klassificeres som udgået på den officielle FIA-klassifikation, og som ikke derefter får en slutposition, bliver regnet som taber. Væddemål på kørere, der ikke starter løbet fra deres udpegede startposition, inkl. fra pitten, bliver erklæret ugyldige.

Hold H2H

Indfrielse baseres på holdet med flest akkumulerede point ved afslutningen af et specifikt løb.

Kører – handicap

Efter handicappet er lagt til, bestemmes resultatet af antallet af point, som to specifikke kørere har optjent i et specifikt løb.

Hvis en kører skifter hold i løbet af en løbsuge, eller en kører, der ikke oprindeligt er listet, deltager, bliver alle væddemål, der er afgivet inden disse ændringer blev inkluderet, genindfriet til den korrekte pris, der tager højde for hold- eller bilændringen. Dette gælder alle væddemål på F1. Vores beslutning herom er endegyldig.

Fra formationen af et løbsmarked regnes væddemål for "ingen kører, pengene tilbage". Alle væddemål på kørere, der ikke kan deltage i løbet af andre grunde end manglende kvalifikation, bliver erklæret ugyldige. Vi forbeholder os retten til at benytte Tattersalls regel 4 (c) som resultat af ikke-deltagelse.

Nascar/IndyCar/Gokart

I vinderspil inkluderer 'feltet' alle kørere, der ikke er angivet med odds. Alle kørere, der ikke kvalificerer sig til løbet, bliver regnet som ikke-deltagende. Løbet skal afholdes inden for én uge fra det programsatte tidspunkt, ellers erklæres alle væddemål ugyldige. Den officielle NASCAR/INDY-vinder af løbet bliver regnet som vinder i forhold til indfrielse af væddemål, inkl. ved løb, der bliver stoppet før tid.

Kører H2H

Alle H2H-væddemål bliver indfriet i henhold til de officielle resultater. Hvis en kører ikke gennemfører løbet, bliver den anden kører regnet som vinder. Hvis ingen af kørerne gennemfører løbet, bliver antallet af fuldførte omgange brugt til at bestemme vinderen. Hvis begge kørere udgår på samme omgang, bliver officielle rangeringer fra løbsmyndigheden brugt ved indfrielse af væddemål. Begge kørere skal starte i løbet, ellers erklæres væddemål for ugyldige. Hvis en kører bliver erstattet, bliver alle væddemål erklæret for ugyldige.

World Rally Championship (WRC)

Alle løbsvæddemål bliver indfriet baseret på den officielle WRC-klassifikation ved podiepræsentationen, og efterfølgende diskvalifikationer har ingen effekt.

Væddemål på mesterskabsvinder bliver indfriet på en "all-in run or not"-basis.

Moto GP/World Superbikes/British Superbikes/AMA Supercross

Vindervæddemål

Væddemål på mesterskabsvinder bliver indfriet på en "all in run or not"-basis (ikke-deltagere bliver regnet som tabende væddemål).

Alle løbsvæddemål bliver indfriet baseret på den officielle klassifikation fra løbsarrangørerne, og de bliver ikke påvirket af efterfølgende degraderinger eller sager.

Vindere af hovedløbet (Supercross)

Alle startere af et løb regnes for deltagende i forhold til hovedløbet, uanset om de kvalificerer sig til hovedløbet eller ej.

Pole position

Vinderen er køreren, der officielt starter løbet i pole position. Alle efterfølgende ændringer af startopstillingen tæller ikke.

Kvalifikation – H2H

Begge kørere skal deltage i kvalifikationen, og mindst én af dem skal gennemføre en kvalifikationsomgang for at væddemål tæller.

Løb – H2H

Begge kørere skal starte, for at væddemål tæller. Hvis ingen af kørerne gennemfører løbet, bliver køreren med flest fuldførte omgange regnet som vinderen. Væddemål bliver erklæret ugyldige, hvis begge kørere har gennemført det samme antal omgange. Efterfølgende straffe eller degraderinger påvirker ikke indfrielsen af væddemål.

Gruppevæddemål

Vinderen er den kører, der opnår den bedste placering ved podiepræsentationen. Hvis ingen af kørerne i gruppen bliver klassificeret, er det køreren, der gennemfører flest omgange, der bliver regnet som vinder. Hvis to eller flere kørere udgår på samme omgang, bliver ingen af kørerne klassificeret, og reglerne for dødt løb træder i kraft. Kørerne bliver grupperet i forhold til væddemål. Fradrag for ikke deltagelse, intet væddemål i henhold til Tattersalls Rule 4 (c) kan finde anvendelse. Væddemål bliver indfriet baseret på den officielle løbsarrangørs resultater ved podiepræsentationen.

Isle of Man TT

Alle Isle of Man TT-væddemål bliver indfriet baseret på den officielle Isle of Man TT-klassifikation ved podiepræsentationen for det pågældende løb, og efterfølgende diskvalifikationer har ingen effekt.

Speedway

Væddemål på individuelle løb

Hvis et løb bliver afbrudt, erklæres alle væddemål for ugyldige, medmindre udfaldet ikke ville blive påvirket af resten af løbet.

Vinder af individuelle heats

Alle fire kørere skal starte i det pågældende heat, ellers bliver væddemål erklæret ugyldige.

Generelle regler for motorsport

Hvis en kører deltager i kvalifikation, anses personen for at have deltaget i løbet, uanset om personen starter selve løbet eller ej.

Hvis du har spørgsmål om at spille på BetStars, skal du kontakte support@betstars.dk.

Ofte stillede spørgsmål om sportsvæddemål

Ofte stillede spørgsmål om sportsvæddemål

Få svar på ofte stillede spørgsmål om, hvordan du laver væddemål på PokerStars.

Kundeservice

Support

BetStars' kundeserviceafdeling står klar døgnet rundt for at hjælpe dig, og de kan besvare alle spørgsmål, der ikke er dækket af vores FAQs.

Spil om rigtige penge

Chip Stack

Foretag din første real money-indbetaling og begynd at spille på BetStars. Indbetalingerne er hurtige og sikre.